när allt kommer omkring är inte allting lika uppenbart längre

"jag ber en bön för jag vill inte att du ska dö" sjunger Ken Ring med gråten i halsen.. I låten berättar han om att han känner sig svag och hjälplös. Även om dilemmat jag befinner mig i inte är det samma som Ken och hans bortgående syster, känner jag samma känslor. Jag känner mig svag och hjälplös..
Finns det någon äkta kärlek? Vid närmare eftertankar kan man ju nästan hävda att kärleken ytterst sällan är helt "ren"... Kärleken man har till en annan människa består av flera olika smådelar som sammanställer denna fantastiska person som man älskar. dessa småsaker består av främst ytliga fenomen: pengar, utseende, status etc... nationalitet och religion är ett av de viktigaste faktorer som styr en människas val av partner. Religon innebär tro vilket jaghar fullt förståelse för. Visst vill man ha någon som tror på det samma som en själv? jag ser religion som något valfritt. Nationalitet däremot är inget man bestämmer. Man har inte valt livet utan det är trärtom, livet väljer dig och vilken familj du växer upp i eller vilket land dina föräldrar är ifrån är bestämt sen tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0