ett stenkast från galenskap

tre rader på en och en halvtimme. det är en rad/halvtimme. hatar att det är lördag och jag har två uppgifter som ska omfatta minst fem datorskrivna sidor att skriva idag. imorn har jag andra grejer att fixa så då har jag inte tid. Min kreativitet och ambrition ligger på noll och det enda jag gör är att lyssna på musik och göra konstiga ljud ifrån mig. Mina päron måste tro att min galenskap har nått en högre nivå och jag kännner mig som den ensammaste jäveln i världen. instängd hemma som en huskatt framför min mac som aldrig tycks lämna mig (thank god). framför detta berg av studier och ovälkomna spekulationer kring framtiden. plugg, examen, körkort, lägenhet... ush. vill bara trycka på pausknappen och spola tillbaka tiden då jag var barn. Fan vad det är jobbigt att ta asnsvar och vara vuxen!
Jag tror nog att studenttiden kommer bli den värsta tiden i mitt liv. Det är bara en massa måsten och planeringar. jag kan inte vara spontan längre. Jag måste planera mitt plugg, mina måltider, sömn och fritid. fan det enda som fattas nu är att jag börjar planera toabesöken... min kalender är nedklottrad varje vecka med bara en massa jävla måsten! jag vill vara fri för guds skull!
Till er som kan vakna kl åtta varje dag och börja plugga på hög kvalite och bli klara med allting i god tid för att lyckas få hela eftermiddan fri. JAG HATAR ER.
Till er som hinner läsa ut alla böcker från pärm till pärm varje jvl vecka och vara väl förberedda inför varje jvl seminarium; JAG HATAR ER OCKSÅ.
Jag är ingen sån. Jag kan inte prestera utan tidspress. Jag funkar som bäst efter en trea jack daniels med två isbitar i, efter tolvslaget.
till er som verkar komma igång av att ge andra ångest genom att ständigt poängtera att man fick U på EN jvl tenta eller som jämt och ständigt ställer frågor som endast omfattar studier då ni inte har något annat intressant att snacka om på er lunchrast. GÅ OCH DÖ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0