Ready Or Not

Ready or not here I come and you can't hide.
Det är just då som du känner dig säker som allt skit flyter upp till ytan. När allt du ser genom ditt egna öga är klarblå himmel och öppet hav. allt detta till ditt förfogande. Du äger världen. Redo eller ej här kommer jag. Jag ÄR redo. I alla fall för dig. Men så fort jag går ut på plankan lyckas jag alltid snubbla för något oförutsett som en spik, kommer i min väg.  De har gått över tre år nu. när ska jag få gå ut? när ska jag få en f*cking chans?! varför är det bara du som kan få mig att ens vilja ta ett steg på något som är främmande för mig. Folk säger att livet handlar om att ta risker. Min teori om de som hävdar detta aldrig offrat något i sitt liv. Det blir inte alltid lyckliga slut. Bara för att du säger till en flicka att du älskar henne betyder det inte att hon kommer älska dig tillbaka. Vi influeras städigt av vår omgivning. "den goda människan" har kommit att bli en tro för nästan alla. Vem är den goda männsikan? vem gör den bedömningen om en människa är god eller inte? och vem blir då utesluten som ickegod? Vem har den rätten att döma?
Jag har slutat döma människor för den enkelheten att de faktist är människor. hur mycket jag än skulle vilja tro på det goda i människor kommer jag aldrig utesluta det onda hos dem. Jag gillar inte dig. Jag litar inte på dig och vill därför inte ens ha något med dig att göra.
Ready or not. Jag är så redo som jag kan bli. Och jag endast jag bestämmer fan vart min jvl planka leder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0