Facebook

Facebook är ett av de senaste kommunikationssidorna på nätet. Personligen finner jag även facebok som den bästa sidan hitills då allt är så lätt att få tag på. Men facebook kan även gör en blind då det är lätt att bilda förutfattade meningar om en person beroende på hur hans/hennes sida ser ut.
Bilden ovan är min profilbild. Jag har ingenting emot nunnor eller deras livsstil de valt men jag kan unte undgå att skoja om dem. Det är lättast att välja just nunnor som offer då de är så pass främmande för mig och att det inte finns några paralleller mellan deras livsstil och min egen.
anledningen till varför jag valt att ha bilden som profilbild är inte för att göra narr eller att försöka framstå nunnan som någon dubbelsinnig människa. Som behöver snorta för att kunna samexistera i en värld där endast kärlek och respekt regerar. jag försöker inte framhäva sanningen om nunnans bakre region då jag inte har någon aning om hur den ser ut.
Jag har valt bilden för att jag kan känna igen mig själv i den. En kristen oskyldig kvinna som tar droger. som velar emellan den "goda och det onda" sidan. Jag är en rätt skötsam och rätt mogen tjej men ibland kan jag inte undgå ifrån att unna mig lite "skoj". detta är dock i mitt fall INTE droger. Jag dricker, röker och svär. Ibland kan min klädstil klassas som utmanande. Jag kan vara elak och har lite för många gånger i mitt liv snackat skit om andra människor. men innerst inne är jag väldigt lugn. Jag är snäll och omtänksam av mig. Jag dömer inte folk och jag är inte rasist. men det finns en lite konstig sida av mig som kommer fram när jag verkligen släpper loss. detta väljer jag att se som min egen personliga mänsklighet. Jag är en god människa.
Dock kan en bild som denna bilda förutfattade meningar om just mig. den kan väcka ilska och frustration hos många men jag tror även att folk kan finna den ytterst roande. vilket är mitt syfte.
Idag addade en kille mig på facebook. denna person är en baknt till mig som jag endast för ytliga konversationer och kallpratar med de gånger jag stöter på honom ute. jag känner inte honom men efter att ha sett hans sida  på facebook har jag dragit den slutsatsen att han är en ultrareligiös ortodox och en ultranationalist. jag har tydligt kunnat bekräfta detta efter att ha kolla in hans sida.
Men jag kan inte undgå ifrån att undra om varför han valde att adda en tjej som har denna bild som profilbild. kristendomen är nog så gott som den framställer sig att vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0