Dimitri Keiski

Efter att ha spenderat nästan hela min livstid av att vara totalbesatt av musik samt hålla på med det på fritiden kan jag påstå att jag vet vad jag snackar om när det kommer till det mesta... Det krävs väldigt mycket för att lyckas imponera på mig då jag inte bara strävar efter talang utan även känsla. Som musikintresserad vill man ju alltid ta det ett steg längre och man har lätt att bli girig och kräva mer.
Självklart kan jag inte förneka att det finns många talanger. Det fanns en rad bra sånagre på julkonserten som jag var på i immanuelkyrkan i lördags. Det var en gospelkör som spelade. Det var jättefint och en av de bästa jag hört än så länge faktist. Gästartisten som i år blev utsedd till Sveriges nya truetalent Dimitri Keiski, var definitivt höjdpunkten. Han stal hela showen och sjöng så fantastiskt bra att det kändes ända in i benmärgen på en.
Jag brukar sällan bli imponerad och ännu mer sällan blir jag berörd av någons talang men jag kan nog garantera att hans röst nådde in i hjärtat på varenda kotte i publiken om han lyckades nå mitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0