Amy

med jobb och annat shit att hinna med har jag inte hunnit med att tillägna ett inlägg för vår fantastiska bortkomna soulsångerna Amy Winehouse:
Jag fastnade för henne då hon släppte ut sin succéskiva back to black 2006. Hennes image i en skön mix av gammaldags soul inspirerade mig och jag började personligen lyssna på soul. trots att hon vid ett flertal tillfällen varit påverkad under sina konserter har hon ändå framfört låtarna väldigt bra och underhållande. fast det roliga vart bara sorgligt när hon vart utbuad på sina senare konserter vilket gjorde att sångerskan ställde in sina kommande konserter..
Personligen har jag en vana att sympatisera med folk som hamnat snett och hamnat i dåliga kretsar där droger och alkohol regerar. Amy Winehouse träffade på Blake Fielder-Civil och gifte sig med honom 2007. Det talas om att han var den personen som introducerade henne för drogerna.
Då rykterna om att Amys dödsorsak var inget annat än en klassisk överdos kan de flesta enkelt klandra Blake för detta. Enligt hollywood gossip hade Blake tänkt göra en intervention. Men detta då han skulle komma ut från fängelset vilket är 2012. Blake och Amy har varit skilda sedan 2009 men enligt Blakes pappa hade Blake tänkt ut en "räddning". en kriminell pundare hade tänkt rädda sin exfru.
Visst känner jag sorg och sympati med folk som har fastnat i en värld med droger då de slutligen inte har så mycket makt över sin egen kropp till slut.
Men jag kommer inte minnas Amy Winehouse som den där patetiska pundaren som dog i tidig ålder i sin ensamhet. Jag ska minnas Amy för den hon var och är. EN stjärna. En legend. som föralltid kommer leva vidare i våra minnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0