Facebook is more like a diary these days... suck...

"Idag lagar jag korvstroganoff. hoppas det blir gott! hihi"

Ett sånt här statusinlägg hitta jag på min startsida idag. Jag förstår inte vad det är som får folk att tro att någon bryr sig om vad de lagar till middag. Ett sånt här statusinlägg intresserar ingen annan mer än vad det gör dem själv egentligen. Skriver man ens sådant i sin dagbok? och vad jag har uppfattat av dagböcker (då jag skrivit dagbok sen barnsben) är att man skriver om sitt liv och personliga ämnen som man vill läsa senare i livet. Men då dagbok klassas som något personligt då jag inte är ensam om att dela värderingen om att jag skulle slita huvudet av den personen som får för sig att öppna min dagbok. Jag har inte stött på några statusinlägg där de skrivit om deras sexpartners eller om det fått sig en omgång av sina föräldrar men de skriver andra saker som får andra "nolifers" att undra. Dessa typiska statusuppdatörer brukar ibland uppdatera sin status i form av koder.

Ex. om man är arg på någon som har (låt oss säga) varit otroen mot en. Då är det sällan någon väljer att skriva detta på sin status utan väljer att istället skriva i s.k. koder vilket kan vara t. ex. :"Ge aldrig någon ditt hjärta", "no young 2 die, 2 old 2 cry, 2 much in love 2 say good bye" etc etc.

Sådana statusinlägg som skrivs av nära kan man ju självklart som närstående undra och kanske ringa upp den personen eller i värsta fall kommentera inlägget. Men vem utomstående bryr sig? då i stort sett majoriteten av världens facebookanvändare inte bara har sina "nära och kära" som vän utan har 200 andra bekanta eller "visågspåenfestförettårsedan"-vänner.

Vad jag försöker förstå mig på med de här facebook-användarna som varjde dag uppdaterar sin vardag och fyller ut min hemsida med deras klyshiga sitat och blaj som jag personligen inte kan bry mig mindre om...?
En ultrareligiös kristen assyrier skrev en gång på ett forum om tjejer som "lägger ut" för mycket av sig själva på internet skrev: "ju fler bilder desto mindre intressant blir hon".
Jag avslog denna kommentar och argumenaterade emot den om hur idiotisk tänkande han hade för man får väl ha hur många bilder man vill?
Men nu i efterhand har jag börjat fundera lite över vad den här kristna idioten sa... Jag känner direkt avsmak om någon jag är intresserad av uppdaterar sin status varje dag och berättar om sitt liv som en "blogg" på facebook. Jag tappar intresset och (som den där kristna killen sade) finner killen mindre intressant.

Jag orkar inte skriva om hur mycket jag stör mig på dessa statusuppdatörer för det är ändå irrelevant men en sak måste jag yttra mig om (då detta är MIN blogg och jag skriver vad fan jag vill):

INGEN BRYR SIG OM VAD NI ÄTER TILL MIDDAG ELLER ERA KLYSHIGA OFFERCITAT

tack för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0