När kommer världen börja agera?

en fyra månader gammal bebis vart brutalt mördad. likaså modern i vars famn han låg. Utöver denna tragiska händelse mördades 40 andra individer i den katolska kyrkan i Irak... denna fasansfulla händelse är bara en av många.. När ska hatet upphöra? när ska folk börja något?
efter Saddams död har den fundamentalistiska islamism i Irak blivit allt större och målet med kristenhetens historia i landet börjar nå sitt slut...
Jag känner bara sorg just nu. Jag finner inga ord. Jag kan inte förstå hur man väljer att döda en annan människa när vi alla ska föreställa bröder och systar. Varför spelar religon så stor roll egentligen?
Ingen går säker i Irak längre. Det kvittar om man säger att man är muslim då det kristna namnet redan avslöjar. Folk mördas varje dag i Irak och Sverige gör inte ett skit. att sd är inne i riksdagen och även som vågmästare underlättar inte för de utsatta i Irak.
migrationsverket bryr sig inte om vad som händer. Polisen verkar inte göra något åt situationen med lasermannen i skåne att en ickepolis hamnar i en sådan oerhörd frustration att ta makten i egna händer och hota gärningsmannen öppet i media.

Så.... vill bara gråta just nu... Är bara så frustrerad. VARFÖR DETTA HAT?
vem vill leva såhär? mår folk bra av att trycka ner andra? eller som i Irak Mörda andra? Jag skäms så mycket över mänsligheten. Jag har så svårt att förstå... Varför hata?

Ställ inte fel frågor utan ge de rätta svaren ist... Har något av det du åstadkommit gjort ditt liv bättre? Vad gör en fundamentalists liv bättre av att ta andra människors liv? Vi lär oss att inte hamna i såna mönster i skolan då vi läser om nazismen och ser Hitler som en galning än en ledare för friheten. Hur kan människan vara så dum?

Jag är speechless.... Jag finner inga ord.

Vila i frid alla bröder och systar vars liv togs ifrån er av inget annat än ren hat.

//Ilona Lucia.

Kommentarer
Postat av: rem

walahy!! i'll pray for all the people that died, my heart goes out to them!! Jätte sorgligt faktiskt !!



men älskade irak är förstörd helt och hållet kyrkor, moskeer till och med skolor blir antingen förstörde och sprängda varje dag... irak är sorgligt nog lost case... :'(

2010-11-04 @ 12:57:53
Postat av: Haw

Ekar in och instämmer!.. :(



Sv: Ja, fhan! Blogga bätrre för-fa-han!!

2010-11-04 @ 14:37:14
URL: http://haawhaw.blogg.se/
Postat av: ilona

ska börja kommentera min egen blogg nu när ni vill att jag göra det hahha....

2010-11-08 @ 21:08:16
URL: http://hopespringseternal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0